Rząd Wielkiej Brytanii wspiera mobilną grę wideo Kai’s Sanctuary zaprojektowaną, aby pomóc dzieciom poprawić ich zdrowie psychiczne podczas pandemii koronawirusa. Gra została opracowana przez londyński start-up zajmujący się zdrowiem dzieci Brightlobe.
Projekt został w pełni sfinansowany przez Innovate UK, dzięki czemu grę można całkowicie bezpłatnie pobrać i korzystać. Gracze angażują się w terapię poznawczo-behawioralną, w tym ćwiczenia oddechowe.
Mobilna gra wideo zaprojektowana, aby pomóc dzieciom poprawić ich zdrowie psychiczne podczas pandemii koronawirusa, została wydana dzięki wsparciu rządu.
„Kai’s Sanctuary” pochodzi z londyńskiej firmy Brightlobe zajmującej się zdrowiem dzieci i została sfinansowana – na kwotę 46 064 funtów – przez rządową agencję innowacji Innovate UK.
W grze spotykamy głównego bohatera Kaia, uzdrowiciela, który pracuje w futurystycznym sanktuarium dla chorych lub rannych „opiekunów”, zwierząt, które są opiekunami dzieci. Gracze angażują się w gamifikowaną terapię poznawczo-behawioralną, aby pomóc im zarządzać swoimi emocjami – od ćwiczeń głębokiego oddechu po jogę z „leniwcem guru”.
Gra dla dzieci w wieku od 4 lat – dostępna już na iPada i na Androida na początku listopada 2020 r. – jest do pobrania za darmo i nie zawiera zakupów w aplikacji.
„Ponad 80 procent dzieci z zaburzeniami psychicznymi stwierdziło, że COVID-19 pogorszył ich zdrowie psychiczne” – skomentowała psychoterapeutka dziecięca, młodzieżowa i rodzinna Jane O’Rourke. „Dzieci czują się coraz bardziej samotne i niespokojne, a jedna trzecia nie ma dostępu do potrzebnego im wsparcia” – dodała. „Dzięki ćwiczeniom w aplikacji Kai’s Sanctuary dzieci mogą budować poczucie własnej sprawczości, dzięki czemu mają większą kontrolę nad swoim lękiem. Ujmujące postacie Kai’s Sanctuary zachęcają dzieci do spowolnienia za pomocą ćwiczeń, takich jak głębokie oddychanie” – dodał dr O’Rourke.
„Spowolnienie uspokaja układ nerwowy i zwiększa zdolność dzieci do autorefleksji, dzięki czemu mogą zacząć rozpoznawać swoje stany emocjonalne – i zacząć rozumieć umysły i uczucia innych. Brightlobe daje dzieciom w Wielkiej Brytanii narzędzie, które mogą zabrać ze sobą do końca życia, kiedy tylko będą potrzebować pewności, spokoju i refleksji nad sobą”.
„Przed pierwszą blokadą koronawirusa w marcu 2020 r. Brightlobe pilotował naszą opartą na grach platformę oceny rozwoju, która ma zostać wydana w 2021 roku ” – powiedział Shivani Lamba, dyrektor generalny i założyciel Brightlobe. „Wczesne dane pokazały, że zdrowie psychiczne dzieci pogarszało się, więc zaproponowaliśmy oparte na grach rozwiązanie, które pozwoli zaradzić temu kryzysowi”.
Według Brightlobe, gra będzie z czasem ewoluować i otrzymywać nowe aktualizacje zawartości – w tym serię przygód w rzeczywistości rozszerzonej – oraz ulepszenia oparte na opiniach społeczności użytkowników.
Kai’s Sanctuary na iPada można pobrać z iOS App Store .
Źródło: dailymail.co.uk